mandag, februar 03, 2014

En tur på kælk!

Hvad sker der egentlig med AFS og min lokalgruppe efter 4-5 måneder? Vi holder skam stadig sammen! Og lige for at opsummere på månederne, tog vi da en tur op i bjergene!

Det skete til vores hyggelige juletam-tam i December, at AFS meddelte, at vi i Januar skulle en tur i sne. Det skete jo så, desværre med en hvis modvilje fra min side af. Der skulle nemlig være fest om lørdagen, en stor en af slagsen, som jeg var blevet inviteret med til af en "ven", som jeg har snakket en hel del med 2 x lørdage i Salò. Jeg tager mest til Salò i weekenderne, ofte med Silvia og Marta fra min klasse. To skønne piger, som altid hænger sammen med dobbeltklistrende tape. Men det er fedt, for de kender en del mennesker, så på den måde får man jo mødt lidt flere. Ikke dårligt.
Derfor mødte jeg så ham her Tommaso, som åbenbart havde fødselsdag en uge efter og da inviterede mig med til festen, som skulle holdes på et diskotek i Brescia. En del spurgte mig så efterfølgende, om jeg ikke ville med, derfor var jeg en smule muggen over ikke at kunne.

Men man skal jo se det hele fra den lyse side og så var det jo godt, at turen var med den berømte miksesuppe fra Brescia. De er jo så dejlige! I begrænsede mængder altså. Ellers så kommer der kulturelle og personlige forskelle i mellem. Men det skal der heldigvis noget til før det sker. I hvertfald..

Lørdag morgen kl. 7 stod jeg klar med min store guldtaske, en rygsæk, moon boots kopier og med det dejlige kamera - klar til roadtrip! Marco kørte mig til Brescia, siden han selv skulle til en convention og Michele var også med, da han jo går i skole i Brescia. Ellers tager han normalt afsted før jeg står op - altså kl 6 35.

I Brescia mødtes vi alle og blev delt ind i biler. Selvfølgelig blev jeg, den højeste, sat ind i den mindste og ikke i firhjuleren. Men hva fa'en. Det var sjovt nok alligevel.
Vi skulle hente nogle forskellige rundt omkring og der var noget forvirring om stederne. Vi stoppede op i en by ved Iseo søen og de andre spiste lidt morgenmad (dvs. en espresso og en croissant). Derefter gik turen videre nu med alle på pladserne. Også Minea fra Finland og Ferdinand fra Østrig var med, selvom de er i lokalgruppen Lovere.

Efter 2,5 timers kørsel, mere eller mindre, ankom vi til stedet, hvor der var sne. Dog tø sne. Og det var Ja's første gang med det! Nej, hvor var hun kær! Vi fik taget nogle billeder og så fik vi læsset vores bagage over i en firhjulstrækker. Vi troede ellers hytten ville være lige i nærheden, men næ nej! Vi kunne få lov til at gå kunne vi. I hele ca. 3 timer, op ad bakke, i sne og med moon boots. Yes. Men det var sjovt og vi havde en god tid på turen. Men de andre var godt sultne, siden vi ikke havde spist frokost endnu. Jeg havde heldigvis spist lidt i bilen, hæhæ.. Da vi kom længere op var der snescootere! Og dem skulle vi transporteres af. Det gik lidt på tur, men til sidst, en lille times tid efter, var vi alle i hytten var vi skulle sove. Fungerede lidt ligesom et hostel. Meget hyggeligt, men skidekoldt! I sær om natten!
Vi fik spist vores mad efter et godt stykke tid, fordi bagageslæden havde været for tung, så den sad fast i sneen. Måske min store taske, hvem ved.. Derefter fik vi lavet lidt AFS aktiviteter og snakket, og så stod den på leg i sne! Kælke kælke og atter kælke. Fedt! Vi var godt trætte om aftenen. Vi gik da også ret tideligt i seng.

Næste dag vågnede vi op til et iskoldt værelse os piger, fordi varmen ikke var sat til. Det tog en del overtagelse til at komme op. Ellers stod dagen på lidt det samme som den foregående. Aktiviter og leg i sne. Jeg havde dog ikke tænkt på at tage skibukser med, men skiunderbukser, det havde jeg! Så det var med dem under et par jeans. Bedre end ingenting - og nok også lidt varmere.

Vi fik snakket om nuværende status: Hvor var vi henne i forhold til det hele? Vi fik udleveret en tegning med nogle små figurer på, hvor vi skulle vælge den, der passede bedst til os. Jeg valgte en, der gyngede, fordi jeg har det jo meget godt og det er sjovt og det hele, men for at gynge højt må man arbejde lidt. Så det er nydelse efter ydelse.

Da vi skulle hjemad, eller nedad, igen, stod den på bobslæder!! Det tog 2,5 timer og et styk pjaskvåd Sarah. Og så tog vi hjem.

Oh yea.

Lille søde Ja (Wichaya, Thailand).

Ferdinand (Østrig).

Smuk himmel efter den lange gåtur.



Camila! (Paraguay)




1

boss


2
Erdem (Tyrkiet), Haha
Hele holdet!

Fed tur, alt i alt.

Håber alt er godt!

Sarah

Ingen kommentarer:

Send en kommentar