onsdag, februar 19, 2014

Jättebra!

Hej alle I skønne mennesker! Alt vel? Så så man lige mig.. Løbe! Tre gange i sidste uge. Lige nu sidder jeg dog med smerter i låret efter at have lavet gymnastik med bro, spagat og hele baduljen i skolen. Store smerter. Det ryger snart af!

Grunden til den skandinaviske overskrift er da fordi jeg har talt dansk. I skolen! Det er noget nyt. Vi har nemlig haft et projekt i gang, der hedder comenius, som arrangerer disse 'udflugter' til andre lande. Landene er følgende: Norge, Sverige, Italien, Tyskland, Holland og Slovakiet. Danmark, hvor er du??

Der har i fire dage været 4-5 unge fra hvert land en tur her i Italien. Og sådan går det så på tur. Jeg var i egentlig ikke med i projektet, men tog del i det alligevel. Så nu er jeg kendt som 'skuespillerinden' hos lærerne, da vi lavede nogle små myter, såsom Ikaros, som skuespil. Så fik jeg da chancen til at rende fra den ene ende af scenen til den anden med et sjal flagrende bag mig, mens de andre stod stift som et bræt for derefter at optræde som et monster og blive dræbt. Dramatisk, I know. De 'rejsende' boede hos værtsfamilier og de tog til Brescia en dag, i skolen en anden og fik også set Salò.

Nu til det danske! Det var noget anderledes at snakke dansk igen med andre end, ja, danskere. Hvordan siger man tingene? Udtrykkene smutter da også en gang imellem. Ikke fordi jeg forstod særlig meget af det syngende svenske og det nordiske norske, men så længe de forstår mig, er det jo som det skal være.
Men det var i hvertfald meget sjovt.

Lige i dag regner det i store mængder, så det er ikke noget at prale med. Ellers er det lidt gråt med lidt sol en gang imellem. Vi håber dog, at det klarer op, til når SØS kommer her til støvlen! Nu kun en uge! Helluuu Milano!

Men inden da, smutter jeg lige en tur til Venedig (igen, ja, jeg ved det!) på tirsdag med AFS. Min værtssøster skal også med, siden hun lige er blevet færdig med eksaminerne og er hjemme i 2 uger.

Ellers har jeg fået snakket lidt med den dæjlige As i Tyskerlandet, hvor vi håber meget, at hun kan få klemt en tur herned til Juni. Det håber vi!

Får I set noget OL? Det gør vi her!

Livet er læks! 
Knus Sarah

En lille billedserie:

Et lille eksperiment: Rubberegg!

Det lille hus i norden. Sneen kommer nok ikke hertil i år. 
Lidt hygge på Skypen

Andriii!
Andrea, som var med i projektet. 3.D
Marco, den døde fisk og dronningen af havet. God ven!


De norske piger. 

Svenskerne, som kommer fra Stokholm. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar