tirsdag, april 01, 2014

Venedig #2

Så tog man lige en smuttur til Venedig - igen!

Denne gang var det med hele gruppen fra Brescia, ingen blev holdt tilbage, og med 3 frivillige heriblandt Silvia, min værtssøster.

Vi tog som vanligt toget fra Brescia til Venedig og turen var en god lang en med skift i Verona. Det andet tog var som et rumskib - mega sci-fi og dobbeltdækker. Så det blev til endnu en harlemshake i tog og diverse billeder. Hele kupeen for os selv - det rykker!
Da vi var ved at være i Venedig var de frivillige noget usikre på hvilken station, vi skulle af på. Det resulterede i at Marisa og Erdem løb efter os andre med hænderne på ruden. Altså på stationen! De havde ikke lige forstået hvilken vi skulle af på. Heldigvis var der et andet tog 5 min efter, så ingen panik.

Den første weekend i marts var der karneval her i Italien og som I nok ved er Venedig verdenskendt på det punkt. Vi tog afsted en tirsdag, men forberedelserne var allerede godt igang. Personer fuldt udklædt svansede rundt på Markuspladsen og stod model for alle turisterne - heriblandt mig selv, også selvom jeg prøvede at virke ikke alt for turistet. Tror ikke det lykkedes.

Vi fik ikke set så meget denne gang, men hyggede mig alligevel en masse med Marisa, som desværre ikke fik sin kanalrundfart med gondol, som hun ellers brugte 30 min. på at prøve at overbevise diverse folk om at tage en tur med os. Næste gang, søde!

En dejlig dag med lækkert, lækkert vejr, dejligt selvskab og flotte bygninger. Jeg skal helt bestemt tilbage dertil - igen!
Sjov i toget
Kirken







Cami og Kana

Søde Wichaya med sin første maske

Le moi


Dette billeder viser meget godt hvordan karneval fungerer i Venedig.
 Fotoet er også indsendt til en konkurrence. 

Marisa


Ingen kommentarer:

Send en kommentar