torsdag, september 26, 2013

Weekend!

Det er egentligt meget godt hernede. Lige i sidste uge havde jeg i to dage lidt en følelse af at være gået i stå. Jeg vil meget gerne lære italiensk, for det vil ligesom gøre tingene lidt lettere. Bare en tanke. Jeg føler mig jo meget godt tilpas og alligevel har jeg lidt en følelse af at være gæst. Men det er godt at være afsted! Har ikke hjemve (sorry mor), selvom jeg skyper en del. Men savner jer jo alligevel.

Skolen er helt ok. Selvfølgelig er nogle dage bedre end andre, kedsomhedsmæssigt. Var lige ved at falde i søvn i dag, men den har ikke formået at overtale mig endnu. Altså, søvnen. Indtil videre har jeg fået markeret de vigtigste ting i min lille italiensk parlør - altså 200 sider. Og fået læst min 'Turen går til Norditalien' igennem. Og ellers fået dekoreret siderne i hæftet med flotte tidsfordrivstegninger. Tale om at være kreativ.
 Det er ikke fordi jeg får mega meget opmærksomhed som udvekslingsstudent, men fx i sidste uge var der nogen fra parallelklassen, som ville møde mig. Så stod de der. Og sagde ikke et kvæk. Jamen ciao til jer, går I også her? Har I været i Danmark? Nå ikke? Okay. Hmm.. 

I lørdags var jeg i skole. Ja, grin I bare, men i det mindste lærer jeg noget i modsætning til de fleste af jer! Okay, grin bare. Men om eftermiddagen skulle jeg til Bisogne, som ligger ca 1 time fra Villanuova og ud til Lago d'Iseo med lokal gruppen. Vi skulle til violinkoncert. Så jeg blev kørt til Brescia af Silvia, hvor Kanas mor, Silvia haha, skulle hente mig. Der gik ca 25 i stedet for de aftalte 5, men så var der tid til en caffé latte, som blev bestilt på mislykket italiensk. Men i bilen var Karim og Ja også og det blev til en hyggelig tur, hvor vi blev vist det store shopping center og.. Outletten!! Der bliver nok aflagt en del besøg i fremtiden, stol trygt på det. Nu må vi se om kontoen overlever det. Pigerne i gruppen og jeg har allerede et par løse aftaler.
Vi kørte forbi Iseo søen, hvor der, midt i det hele, er en kæmpe klippe/bjerg som skyder op fra vandet. En klippeø hvor der bor folk. Ret vildt. 
Vi ankom og mødte de andre + Minea og Freddie som er 2 udvekslingsstudenter i nærheden. Vi gik lidt rundt i den lille by og tog nogle billeder og snakkede. Fik en gelato (min 4.). Snakkede mere. Så et nygift brudepar. Sagde tillykke og klappede. 
Og så på vej til kirken, hvor koncerten blev holdt, snakkede jeg med Freddie fra Østrig, som har haft italiensk i et år. Han snakkede italiensk til mig og.. Jeg forstod det hele! Har ingen idé om hvor mine italienske skills lige kom fra, men de var der. Fed følelse! 
Vi ankom til kirken, hvor koncerten åbenbart lige var afsluttet. And I was like: "What?" Så tilbage til bilerne igen. Søde Marisa måtte dog tage hjem før, da hun var varm som en pande på blus. Hun ser ærligt talt heller ikke super godt ud på billederne. 
På turen hjem blev der sunget for fuld tryk på bagsædet af den lille røde Renault. Kana, Ja og jeg gav lige en smagsprøver på den fremtidige sangkarriere, som ikke kommer til at finde sted. Men sjovt var det!

Søndag, som nu er min eneste fridag, blev brugt på først at sove længe. Eller til kl 9 i hvert fald. Derefter 1 times gåtur med forældrene og hund. Så var der frokost, som bestod af den lækreste ravioli ever! Hjemmelavet ovenikøbet af Paolas veninde som laver det til det professionelle. Med spinat og formaggio, uhm!! Håber på det ikke er sidste gang at vi mødes. 
Efter lykkemåltidet stod den på 1,5 - 2 timers køretur til Padova. Vi skulle flytte Silvias ting fra et studieværelse til er andet. Godt jeg havde en bog med til turen! Vejret var lækkert og det samme er Silvias nye sted. Pænt og fin størrelse og tættere på uni til ca samme pris. 
Da flytningen var færdig gik vi en tur i byen. Troede først vi skulle have noget at spise da kl nærmede sig 16-17 og jeg var ved at være sulten. Det fik vi da også - en gelato. Lækkert, men ikke lige det mest madagtige. Men det er af mærket Grom som er helt rene og det. Så nu har jeg smagt figneis. 
Padova er en flot by! Absolut ikke sidste gang jeg er der. Lige i søndags var der proppet med mennesker til noget frivillig dag tror jeg, så boder over alt - heriblandt en AFS bod. Lidt sjovt.
Efter 3 timers vandren, ømme fødder og let sult drog vi hjemad igen. For at spise kl 20 40. Har fundet mønstret: søndag er pizzadag og denne var ingen undtagelse. Lækker en af slagsen med tyk bund denne gang. Men! Da vi åbnede pakken hjemme fandt vi.. 3/4 pizza?? Så havde de skåret 1/4 pizza fra. Frem med telefonen og brokke, på en pæn måde selvfølgelig. Jamen vi havde åbenbart ikke betalt for en hel. What? Spurgte dagen efter Diala fra min klasse, som jeg snakker meget godt med, om det, hvorefter hun trak på skuldrene og konstaterede, at det var meget normalt. Hvad er der galt i verden?? 

Knus fra det varme (over 21 grader hver dag)!

Sarah

Ingen kommentarer:

Send en kommentar